Tippek és tanácsok lakáseladóknak és lakásvásárlóknak

A lakáseladás és lakásvásárlás folyamata lépésről lépésre

Hol és hogyan hirdessünk?


online.jpg

 

A hirdetést nagyban befolyásolja, hogy hol helyezkedik el az ingatlan, vidéken vagy Budapesten. És persze az is, hogy egyedül szeretnénk eladni, vagy ingatlanközvetítő segítségével.

 1. Először is feltétlenül szóljunk a szomszédnak és ha van, a közös képviselőnek, hogy eladó a lakásunk, hátha érdekli, vagy tud rá vevőt – valakit, aki a környéken illetve abban a házban szeretne lakást venni. Sok esetben ez is eredményre vezet.

 2. Vidéken jellemzően a helyi újságokban, Szuperinfóban keresnek az emberek eladó lakásokat. Amennyiben vidéken van eladó lakásunk, feltétlen érdemes itt meghirdetni.

 3. Munkahelyünkön ha van hirdetési tábla vagy belső hirdetési portál, ott is tegyük közzé.

 4. Az interneten mindenképpen hirdessük meg, de nem mindenki keres az interneten természetesen. Itt viszont folyamatosan kell hirdetni, hiszen sokan csak a legfrissebb hirdetéseket nézik meg, ezért sokan rendszeresen frissítik a kínálatot. Mindenképpen tegyünk fel több – előnyös – fotót és alaprajzot is. Természetesen, ha ingatlanközvetítő segítségét kérjük az eladáshoz, akkor ezeket a hirdetéseket ő intézi.

 Amennyiben nem veszünk igénybe ingatlanközvetítőt, érdemes lehet megnézni a következő weboldalt, ahol egyszeri regisztrációval több helyen hirdetnek:

 www.ingatlanosnelkul.hu/

 

Találtam egy táblázatot az ingatlanportálok összehasonlításáról:

 

Ingatlan .com

Ingatlan .net

Ingatlannet .hu

Szuper ingatlan

Ingatlan bazár

Ingatlan horizont

Toplak

Gyors- kereső

Van

Van

Van

Van

Van

Van

 

Részletes kereső

Van

Van

Van

Van

Van

Van

 

Szabad- szavas kereső

Van

Van

Nincs

Van

Nincs

Nincs

 

Térkép

Van

Van

Van

Nincs

Nincs

Nincs

 

Kedvenc

Van

Van

Van

Van

Van

Van

 

Küldés egy barátnak

Van

Van

Van

Van

Van

Nincs

 

Nyomtatás

Van

Van

Van

Van

Van

Nincs

 

Ingatlan négyzet- méterára

Nincs

Van

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

Információ a környékről

Nincs

Van

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

Kerületre jellemző négyzet- méterárak

Nincs

Van

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

Az ingatlan havi törlesztő részlete

Van

Van

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

Legnép- szerűbb ingatlanok listája

Nincs

Van

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

Ingatlan- figyelő

Van

Van

Van

Van

Van

Van

 

A lakossági hirdetés feladása

Ingyenes, fénykép nélkül

Ingyenes fotóval

Ingyenes fotóval

Ingyenes fotóval

Ingyenes fotóval

Ingyenes fotóval

 

Hitel- kalkulátor

Van

Van

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

Találati lista típusok

Nincs

Galéria vagy lista formátumban

Nincs

Nincs

Nincs

Nincs

 

 

Forrás: http://www.bpic.hu/szolgaltatasok/7-A_LEGFONTOSABB_INGATLANPORTALOK_OSSZEHASONLITASA#show_7

 

 5. Facebookon is hirdethetünk

 Erről olvasható egy részletes, figyelemfelhívó cikk. Részlet a cikkből:

 „Meg lehet osztani természetesen az ingatlanhirdetést, de ennek feltételei vannak. Amennyiben a hirdetés nem tartalmaz (az utolsó példában látható hajléktalanos esethez hasonlóan) különleges adatot, elegendő, ha a hirdető a hirdetésben felhatalmaz a megosztásra. Ilyen esetben, például a „légy szíves osszátok meg”, vagy „tegyék közzé” stb. szóhasználat elegendő. A lényeg, hogy a közlés határozott legyen, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a személyes adatok kezeléséhez.”

 A cikk elérhetősége:

http://ingatlanmagazin.com/penz-es-jog/lakashirdetesek-a-facebookon-nem-is-gondolna-miert-lehet-baj-belole/2/

 

 

Hasznos írások az interneten a témában:

Hogyan Írjon Jó Szöveget Hirdetéséhez?

A szöveges jellemzést használja ki arra, hogy minél részletesebben tájékoztassa érdeklődőit. Minél jobban jellemzi ingatlanát, annál többen keresik meg. Összegyűjtöttük Önnek a jó szöveges jellemzés legfontosabb szabályait.

1. Kinek kínálja az ingatlant?

Képzelje el saját vásárlóit: ki lenne az ideális új tulajdonos – egyedülálló, kiscsaládos, nagycsaládos? Milyen célra lehet még alkalmas az ingatlana: irodának, rendelőnek, üzletnek, műhelynek?

2. Hogyan lehet megközelíteni az ingatlant?

Milyen messze vannak a fontosabb főútvonalak, csomópontok? Mik a legközelebbi busz-, villamos-, troli, HÉV- vagy vasúti megállók?

3. Milyen üzletek, szolgáltatások vannak a környéken?

Mennyi idő eljutni a legközelebbi élelmiszerboltba, piacra, postára, orvosi rendelőbe? Miért vonzó a környék: van-e a közelben pl. uszoda, mozi, bevásárlóközpont, iskola, óvoda, vendéglő?

4. Felsorolt minden számszerű adatot?

Egészítse ki az adatlap információit saját igényei szerint. Használhatja a szöveges jellemzést az adatlap folytatásaként: mikor épült a ház, hány lakásos a társasház, hány éve volt felújítva a ház és a lakás, mennyi a rezsi és a közös költség?

Forrás:

http://info.ingatlan.com/tanacsado/eladoknak/hogyan-irjon-jo-szoveget-hirdetesehez/

 

Hogyan kell jól lakást hirdetni?

Kulcsszavak, ügyes árképzés, jó fotók – nagyjából ennyi kell ahhoz, hogy a túlkínálatos hazai lakáspiacon gyorsan megváljunk eladó ingatlanunktól.

Mivel még egy darabig kínálati ingatlanpiac lesz Magyarországon, érdemes néhány trükköt bevetni, ha gyorsan akarjuk eladni a lakásunkat. Elképesztő mennyiségű lakáshirdetést találunk az interneten és az erre szakosodott lapokban, fontos tehát, hogy kitűnjünk a tömegből. Mindezt úgy tegyük, hogy a hatásos ingatlanhirdetéssel szemben támasztott minimális elvárásoknak is megfeleljünk.

Leginkább azzal tudjuk felhívni a figyelmet eladó lakásunkra, hogy az alapinformációkon (hely, ár, alapterület) azt sejtetjük, hogy remek üzletet köthet a vevő. Van néhány kifejezés, amely valóságos felhívás keringőre: „ár alatt”, „reális áron”, „jó ár-érték arány”, „telekáron”, „sok szolgáltatással”. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az extrákért nem számolunk fel pénzt, és leginkább akkor hatásos, ha igazából nem is olyan olcsó az ajánlatunk. Ne hagyjuk ki a hitel vagy egyéb állami támogatás, például a szocpol lehetőségét sem, persze csak akkor, ha valóban igénybe vehető.

Kell az irányár!

Használt ingatlan árusításakor a maximális árat szokás megjelölni. A vevők általában igyekeznek alkudni az árból, tehát célszerű többet írni, mint amennyit kapni akarunk: ezzel a többlettel mindkét fél számol. Rugalmasságot és jó tárgyalási lehetőséget sejtet, ha odaírjuk: „irányár”. Ezzel világosan kifejezzük, hogy hajlandók vagyunk lejjebb menni, ha komoly vásárlóval akadunk össze. Ha tényleg gyorsan szeretnénk megválni otthonunktól, írjuk oda „sürgős”, „családi okok miatt eladó”, „válás miatt eladó”. Ebben az is benne van, hogy az esetleg alacsony ár nem hibás építményt vagy 30 méterre dübörgő autópályát jelent.

Hiba viszont, ha nem tüntetjük fel az árat. Ha már eleve szerepel a hirdetésben, a kínálat és ár arányát egyből meghatározza magának a vevő, és csak akkor jelentkezik, ha ezt az arányszámot megfelelőnek találja.

Eleve elengedés

A megfelelő, nem túlzó árképzés a legerősebb eladói fegyver. Ma a magyar lakástulajdonosok többsége túlárazza otthonát,vagy így tenne, ha az ingatlanközvetítő nem beszélné le róla. Érdemes tehát megismerni az átlagárakat a környéken (ebben magazinunk Ingatlanmutató oldala és értéktérképei egyaránt segítenek). Ha ismerjük a kerület vagy település jellemző árait (csak az számít, amelyik a mi ingatlanunkhoz hasonlít), és tudjuk, mennyi idő múlva van szükségünk pénzre, akkor igyekezzünk előre kalkulálni – például a következő módon:

Ha kerületünkben vagy városunkban negyedévente egy százalékkal lesznek olcsóbbak az ingatlanok, és mi fél éven belül pénzt akarunk látni a bankszámlánkon, hirdessük meg a lakást a piacinál eleve két százalékkal alacsonyabb kínálati áron. Így mindjárt nagyobb érdeklődésre számíthatunk, mint a hozzánk hasonló eladó, aki hat hónap alatt jut el eddig az árig. Ha pedig gyorsabban sikerül eladni a lakást, sok mindent kezdhetünk a pénzzel, és 1-2 százalék nyereséggel behozhatjuk az olcsóbb árat. A módszer hátránya, hogy többé nem emelhetjük meg az árat.

Többszörös árengedmény

Van előnye a fokozatosságnak is, tehát annak, hogy az ingatlant meghirdetjük egy adott áron, majd bizonyos időközönként, például havonta, lejjebb engedjük az árát. Ezt érdemes tudatosan csinálni, vagyis az előző árat is feltüntetni. Ha ingatlanközvetítőnél szerepel a lakás, ott is kérjük meg a referenst, hogy jelezze: már többször engedtünk az árból, és most hány százalékos engedménynél tartunk az eredetihez képest. Ennél jobb módszer nincs arra, hogy a vevő elhiggye, mekkora üzletet köthet.

A lakásfotózás trükkjei

Ma már minden hirdetéshez kötelező az illusztráció. Feltétlenül legyen alaprajz a lakáshoz, és ha tényleg sürget az idő, készítsünk jó fotókat is az ingatlanról. Megfelelő fényviszonyok között fényképezzünk! Ha túl sötét, borús időben állunk neki, rosszul kivehetők lesznek a részletek, minden egyhangú és egytónusú lesz, vagyis nem tudjuk világosan megmutatni ingatlanunk legértékesebb tulajdonságait. Ezért készítsük a fotókat napos időben, lehetőleg dél körül. Ha valamelyik szoba szép fényt kap délelőtt vagy délután, azt lefotózhatjuk ilyenkor: ezzel az oly fontos benapozást is prezentáljuk.

Apró, de fontos trükk, hogy fotózáskor minden lámpát kapcsoljunk fel. Akkor is, ha déli napsütésben készítjük a képeket. A lámpák extra ragyogást adnak a lakásnak, és megvilágítanak olyan részleteket is, amelyeket a természetes napfény sötétben hagy. A profi lakásfotósok is így tesznek – nézzük csak meg bármelyik lakberendezési magazint!

Használjuk a vakut is, hiszen a színhelyességet így tudjuk garantálni. A villanófény ráadásul a sötétben maradó részeket is megvilágítja, így az egész lakás tágasabbnak, ragyogóbbnak tűnik: egyszóval jobban közelíti a valóságot.

Bár a cél az, hogy minél többet mutassunk meg a lakásból, bizonyos apró részletek csak elterelik a figyelmet. Nem is beszélve a kacatokról, eldobált apróságokról, otthagyott ruhákról. A fotózás tehát rendrakással, takarítással kezdődik, hiszen a kosz és a rendetlenség szintén az „olcsóság” negatív érzetét kelti. Ha a kép előterében ételfoltos tányérok hevernek, a figyelmet nem ragadják meg az olyan, egyébként fontos tényezők, mint a sok fényt beengedő, nagy nyílászárók vagy az igényes csillárok.

Amikor a képet beállítjuk, legyen valamilyen fontos dolog a középpontban, amelyre rá akarjuk irányítani a figyelmet, és a kép többi része szolgáljon arra, hogy környezetet, teret adjanak neki.

INGYEN HIRDETÉS AZ INTERNETEN

  • Ingatlan.com: a legnagyobb látogatottságú, legrégebbi ingatlanportál, kínálatában több mint 238 ezer ingatlan van. Előnye, hogy szinte minden vevőjelölt itt kezdi a nézelődést, hátránya, hogy túl nagy a választék, és sok ingatlan duplán-triplán is fent van. Érdemes valamilyen kiemelést választani, például előre sorolást a keresési listában, bár ez már pénzbe kerül.
  • Ingatlanok.hu: jelentős, csaknem 200 ezres az ingatlankínálata és erős a cikkszolgáltatása, információs háttere is. A leggyorsabban itt lehet keresni.
  • Ingatlan.net: kissé bonyolult kezelésű, de nagyon korszerű portál, amely főként az ingatlanközvetítők ajánlataira specializálódott. Egy hirdetés azonban magánszemélyeknek is ingyenes.
  • Ingatlanbazár.hu: főként vidéki, elsősorban dél-magyarországi ingatlanhirdetőknek ajánlott, ezen a területen ők a legnagyobbak.
  • Expressz.hu – Szuperingatlan.hu: a nyolcvanas évek óta ismert márka, emiatt is igen sok az ingatlanhirdetés és az oldalon nézelődő vevőjelölt. Ráadásul a cégcsoport nemrégiben létrehozta saját ingatlanportálját, így a hirdetések duplán is megjelenhetnek. Most induló, erős marketingje miatt sokan kattintanak rá a közeljövőben.

15 HELYETT 14,9 MILLIÓ

Érdemes a tipikus árlimitek alatt meghirdetni az ingatlant, ha fel akarjuk kelteni a figyelmet, javasolja az Otthon Centrum. A kereskedelemben is bevált, néha zavaró formában ne 15,1 millióért hirdessük a lakást, hanem 14,9 millióért. Így jobban felkeltjük a figyelmet, és az ingatlanportálok keresője is gyakrabban megjeleníti hirdetésünket, hiszen sokan éppen 15 millió forintig keresnek.

Egy másik trükköt akkor érdemes bevetni az irodahálózat szakemberei szerint, ha már eljutottunk odáig, hogy az érdeklődő eljön a lakásba. Fontos a szimpatikus, szerény, háttérbe húzódó viselkedés. Nem az a lényeg, hogy a mi személyiségünket ismerje meg a vevő, hanem az, hogy a lakásba bele tudja képzelni magát. Ehhez célszerű rendet rakni, és minden személyes, figyelemelterelő holmit elpakolni egy dobozba.

 forrás: : Haszon (2008. november)

 http://www.bpic.hu/szolgaltatasok/12-HOGYAN_KELL_JOL_LAKAST_HIRDETNI?#show_12

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 30
Tegnapi: 39
Heti: 347
Havi: 1 503
Össz.: 428 774

Látogatottság növelés
Oldal: Hol és hogyan hirdessünk? - Hirdetés az eladó szemével
Tippek és tanácsok lakáseladóknak és lakásvásárlóknak - © 2008 - 2024 - lakasvetel.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »